T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / BODRUM - Konacık Cahit Özvezneci İlkokulu

Harmony In The Pulse

HARMONY IN THE PULSE

Okulumuz 4/ A sınıfı öğrencilerimiz aınıf öğretmenleri Mehmet TAKSİM eşliğinde “Harmony in the pulse” isimli yeni bir eTwinning projesine başladılar.

HARMONY IN THE PULSE

Okulumuz 4/ A sınıfı öğrencilerimiz aınıf öğretmenleri Mehmet TAKSİM eşliğinde “Harmony in the pulse” isimli yeni bir eTwinning projesine başladılar.

Müzik bir ahlak yasasıdır. Evrene ruh, düşünceye kanat, hayal gücüne ivme, gençliğe çekicilik, her şeye yaşam ve neşe verir. Düzenin özünü temsil eder, ruhu iyi, adil ve güzel olan her şeye yükseltir." Platon Müzik her zaman toplumda ve aynı zamanda her insanın hayatında önemli bir yer işgal etmiştir, çünkü kişiliğimizi, jestlerimizi ve davranışlarımızı etkileyebilir. aynı zamanda düşünme biçiminiz de. Dinlediğiniz müzik türünün karakterinizi en iyi şekilde tanımladığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Müzik, çocukları hoş ve güçlü duygusal hallerle uyandırır, onların duyarlılıklarını ve sanatsal anlayışlarını yavaş yavaş geliştirir. Çocukların müziğe olan ilgisi apaçık bir şeydir. Çocukluğun ilk yıllarından itibaren müzik, yaşamlarının ve kaygılarının ayrılmaz bir parçası haline gelir.Çocukların sözlerden önce erişebildiği müzik, ruhlarında yaşamları boyunca derinden iz bırakacak izler bırakır.Şarkı sayesinde çocuğun ahlaki, entelektüel ve estetik eğitimi sağlanır. elde edilir, bilgi edinilir ve beceriler oluşturulur.Müzik dersleri aracılığıyla çocuklar, konsantrasyon gücü, duyarlılık, soyut düşünme, dil, hafıza ve iletişim becerileri gibi bir dizi beceriyi yaratıcı ve eğlenceli aktivitelerle birleştirerek geliştirirler. Çocuklar için müzik ve vücut hareketi, en doğal ve gerekli ilişki içinde, birbirinden ayrılamaz iki boyuttur. Bir çocuğun hareket etmeden şarkı söylemesi pek mümkün değildir; varlığımızın bu organik bileşiminden gelen bir dürtüdür. Temel olarak doğarız ve dünyayla ilk temasımızı sesler aracılığıyla kurarız. Çocuklar egzersizler, oyunlar, şarkılar ve danslarla müziğin evrenini birlikte keşfedecek; müzikal yapıya ilişkin kavramları deneyimleyip özümseyecekler, ancak aynı zamanda enstrümanlar ve çeşitli nesnelerle doğaçlamalar yaparak hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını özgür bırakacaklar; öncelikle bedenlerini, başkalarıyla ilişkilerini, mekanını, seslerini, enstrümanlarını, müziğini keşfedecekler. Hem klasik müzik dilinin hem de çocuk müziğinin farklı unsurlarını, önemli bir doğaçlama bileşeniyle, eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde kendi beden dilleriyle ilişkili olarak çözecek ve deneyimleyecekler.

Projemizde Türkiye Moldava ve Romanya’dan okullarımız bulunmaktadır.

meb_iys_dosyalar/48/02/711816/fotograf_galerisi_3593827.html

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.01.2024 - Güncelleme: 20.03.2024 12:58 - Görüntülenme: 1177
  Beğen | 5  kişi beğendi